Oyunlarda devrim geliyor

Pro Evolution Soccer... Fifa 2009... Call of Duty... World of War... Bu oyunlar gelecekte nasıl grafiklere sahip olacak? Oyun üretmek kaça çıkacak? Yeni konsollar nasıl olacak? Oyun pazarı devrime hazırlanıyor...

Pro Evolution Soccer... Fifa 2009... Call of Duty... World of War...
Dünyanın her yanında milyonlarca bilgisayar kullanıcısının önceliği oyun oynamak. Aynı zamanda her yıl milyonlarca adet oyun konsolu satılıyor, dünyanın dör bir tarafında oyun pazarı giderek genişliyor.

Buna bağlı olarak hem oyun türleri giderek zengileşiyor hem grafik kaliteleri yükseliyor hem de oyun konsollarını yapıları değişiyor.

Bu durum oyun ve oyun konsolu üreticilerinin maliyetlerini de ciddi şekilde etkiliyor.

İlk etapta Sony Play Station ile başlayan sonra XBox ile gelişen oyun konsolu pazarı, Nintendo Wii ile farklı bir boyuta taşınmıştı.

Yeni jenerasyon oyun konsollarının en büyük özelliği artık oyun kollarının hareket sensörlü olması ve oyuncunun kendi hareketleriyle oyunu yönlendirebilmesi. Nintendo Wii ile başlayan bu süreç, şimdi Microsoft'un geliştirdiği Project Natal ile sürüyor. XBox 360'ın geliştirilmiş versiyonu olarak yola çıkan Natal, orta vadede yeni nesil oyun konsollarının da öncüsü olmaya aday.

BİR OYUNUN MALİYETİ NE KADAR?

Peki, oyun pazarı bu duruma nasıl ayak uyduruyor?

Kısa süre öncesine kadar oyun üreticisi firmanın oyunu üretmek için maliyeti 5 ile 10 milyon dolar arasındaydı. Bugün ise PlayStation 3 ve XBox oyunlarının üretim maliyeti 20 ile 30 milyon dolar arasında değişiyor.

Ancak oyun konsollarının grafik yeteneklerinin gelişmesinin ardından bu rakamlar da büyük ölçüde yükselmeye başladı. Artık grafik, bir oyunun piyasada tutulabilmesi için en değerli unsur haline geldi.

Hatta grafiklere oyunun oynanabilirliğinin ötesinde bir özen gösterilmeye başlandı.

Durum böyle olunca, yeni nesil oyun konsollarında oyunların ortalama mamliyetlerinin 60 milyon dolarlara ulaşması bekleniyor.

YENİ KONSOLLAR NASIL OLACAK?

Bugün dahi bir çok oyunun maliyeti 30 milyon doların oldukça üzerine çıkabiliyor. Oyun üreticilerinin yüksek geliştirme maliyetleri, aynı zamanda konsol üreticilerinin maliyetlerini de artırıyor ve ortaya bir yumurta-tavuk durumu çıkıyor.

Bunların yanında yeni nesil oyun konsolları için düşünülen yöntemlerden biri de doğrudan bilgisayara ya da televizyona aktarılabilen bir yapı.

İnternet üzerinden oyunlar konsola ya da DVD veya Blue Ray'a gerek kalmadan sisteme aktarılacak ve böylelikle oyun oynamak mümkün olacak.

Bu konuda en hızlı çalışan iki firma ise OnLive, Ubisoft ve Electronic Arts.